سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نیک بخت، دانش را دوست ندارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

جز خدا و نبی و فاطمه نشناخت تو را

جمعه 85 شهریور 31 ساعت 7:8 عصر

همه خواهند تو را مسلم و ترسا و یهود

راستی بر سر کوی تو عجب غوغائی ست

 

امام شافعی (پیشوای اهل سنت) : اگر علی خود را آنطور که بود نشان می داد، مردم جهان همه در برابرش سر سجده بر زمین می گذاشتند.

ابن ابی حدید : داوری و حکمیت علی هنوز هم زبانزد همه ی اهل عدل و انصاف در سرتاسر جهان است.

ابوالعلاء معری (فیلسوف و شاعر نابینای جهان عرب که در اسلام او شبه دارند) : در روزگار،  دو شفق و دو فجر بر خون دو شهید، علی و فرزندش حسین دو شاهد خونینند.

ایلیا پاولیچ پطروشفسکی (استاد تاریخ دانشگاه لنینگراد): علی پرورده محمد (ص) و عمیقا به وی و امر اسلام وفادار بود. تا سرحد شور و عشق پایبند دین بود. صادق و راستکار بود. درامور اخلاقی بسیار خرده گیر بود و ازنامجویی و مال پرستی به دور و بی شک هم مردی سلحشور و هم شاعر و هم تمام صفات لازمه اولیاء خدا در وجودش جمع بود.

دکتر شبلی (ماتریالیست معروف و از پیشتازان مکتب مادیگری) : علی بزرگ بزرگان جهان، یگانه نسخه ی منحصر به فردی است که نه در گذشته و حال و نه شرق وغرب جهان نمونه ای مانند او ندیده است.

عمر بن عبدالعزیز (خلیفه سلسله بنی امیه) :  زاهدتر از علی بن ابیطالب جهان به خود ندیده است.

شیخ الرئیس ابوعلی حسین بن عبدالله ابن سینا (بزرگ مرد حکمت و فلسفه) : علی (ع) در میان مردم، بسان معقول است در میان محسوس. او انسانی است خداگونه.

معاویه بن ابی سفیان (بزرگترین دشمن امیرالمومنان) : سابقه فضل علی در اسلام و قرابت او با رسول خدا را هرگز انکار نمی کنم.

سلام بر تو ای پرچمدار حقانیت انکار ناپذیر حق، ای اسمان ترین انسان و ای مرد تکرار ناپذیر تاریخ. در رسای تو هرچه بگویند کم است چه اقرار دشمنانت و چه ابراز محبت دوستانت. چه مسلمان و چه غیر مسلمان. این است بزرگی مولای مظلومان.

یا علی

 


نوشته شده توسط : عاشقان علی (علیه السلام)

لبیک عاشقان [ نظر]


   1   2      >
:لیست کامل یاداشت ها  :