سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسد چون کم بود ، تن درست و بى غم بود . [نهج البلاغه]

شهسوار آدینه

پنج شنبه 88 مرداد 15 ساعت 5:44 عصر


میلاد سبز شهسوار آدینه، متبرک هستی، مرهم انتظار، توصیف عدالت و آزادی، مظهر خالق سرمد، منجی عالم بشریت، بقیة الله الاعظم حضرت مهدی صاحب الزمان روحی و اروحنا العالمین له الفداه برهمه عاشقان منتظر تبریک و شادباش عرض می کنیم.

آقا!
سلام

قربان سرت
ماییم و باز
تمام این شکستگی
چشمهای بارانی
دستهای التماس . . .
سفره مان
تهی است
نان تقوایی ندارد
کوله مان
لبریز گناه
موج موج
عصیان و خطا
غرق شده ایم
 در این بحر ناکجا. . . .


ملزم بودن وجود امام معصوم در زندگی انسان
فایده ی وجود امام در اجرای احکام الهی و بسط ید او در استقرار عدالت و دفع ظلم از ظالم است و به همین دلیل است که شیعه وجود امام را لازم دانسته اند و امام را معصوم شمرده اند؛
زیرا شخص جائز الخطا ممکن است در اجرای حکم و عدالت به راه خطاب رود و مردم در حیرت و ضلالت بیفتند و آن غرض که از وجود امام مطلوب بود حاصل نشود.
حال اگر امام منصوص و منصوب از جانب خدا مبسوط الید نباشد و علاوه بر آن، غایب و از انظار مردم مستور باشد چه نفعی بر وجود او مترتب است؟
و از این رو ادله ای که شیعه برای اثبات وجوب نصب امام آورده اند نیز معنی خود را از دست می دهد.
پاسخ این سئوال و اعتراض آن است که در رابطه ی میان خدا و بشر اموری بر خداوند واجب است که از راه لطف باید در حق بندگان انجام دهد و اموری هم بر بندگان لازم و واجب است تا در نتیجه استقرار این رابطه کار اجتماع نظام پذیرد.
امام لطفی است از خداوند بر اجتماع تا مردم در اثر حسن سیاست او در رفاه و آسایش و عدالت زندگی کنند و خداوند چنین لطفی را در حق مردم کرده و چنین امامی را تعیین فرموده است.
حال نوبه ی مردم است که قدر این لطف را بدانند و از او اطاعت کنند و اگر نکنند و بر عکس، او را تهدید و تخویف کنند تکلیف خود را انجام نداده اند و این را دیگر به خدا نمی توان نسبت داد.
به همین جهت است که علمای شیعه گفته اند:
« وُجودُهُ لطفٌ و تَصَرّفُه لطفٌ آخَرُ عَدَمِه منّا»
{وجود امام لطفی است از جانب خدا و تصرف او در حکومت و سیاست لطف دیگری است از خدا و اگر این لطف حاصل نشود تقصیر متوجه ماست.}

حضرت مهدی علیه السلام در منابع اهل سنت
الف) در صحیح ترمذی، از صحاح معتبر اهل سنت آمده: پیامبر صلوات الله و سلامه علیه فرمود:
« دنیا سپری نخواهد شد تا این که مردی از اهل بیت من که نامش، نام من است، بر عرب کومت کند.»
ب) در سنن ابن داوود، دیگر کتاب حدیث معتبر اهل سنت از قول پیامبر صلی الله علیه و آله آمده است:
« اگر عالم جز روزی باقی نمانده باشد، خداوند مردی از اهل بیت مرا بر خواهد انگیخت تا دنیا را پز از عدل و داد کند؛ چنان که از ستم پر شده است.»
ج)در کتاب البیان فی اخبار صاحب الزمان، از کتاب های علمای شافعی مذهب، باز هم از قول پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده است:
« مهدی موعود از عترت من و اولاد فاطمه سلام الله علیها است.»
د) شیخ محمد عبده، عالم اهل سنت و از روشنفکران معاصر می گوید:
« خاص و عالم می دانند که در اخبار و احادیث، ضمن شمرده شدن نشانه های قیامت، آمده است مردی از اهل بیت پیامبر صلوات الله و سلامه علیه خروج می کند که نام او مهدی است. او زمین را پس از آنکه از جور و بیداد آکنده باشد، از عدل و داد آکنده می سازد.»


شب گرانقدر نیمه ی شعبان المعظم

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
در شب نیمه‌ی شعبان روزی‌ها تقسیم می‌شود و عمر مردم معین می‌گردد و روندگان به حج نامشان نوشته می‌شود و خدای تعالی در خلق خود افراد بیشماری را می‌آمرزد.
امام باقر علیه السلام فرمودند:
شب نیمه‌ی شعبان بعد از لیله القدر، برترین شب‌هاست. خداوند در آن شب فضل خود را به بندگان عطا می‌فرماید و ایشان را به کرم خویش می‌آمرزد. پس در تقرب جستن به سوی خدای تعالی کوشش کنیدزیرا خداوند به ذات مقدسش قسم یاد فرموده است که هیچ سائلی را در آن شب از درگاه خود دست خالی برنگرداند مادامی که خواسته‌ی او معصیت نباشد و خداوند آن شب را به ما اختصاص داده است. پس در دعا و ثنا بر خدای تعالی در آن شب کوشش نمایید.

اعمال امشب

بزرگواران عنایت داشته باشند در این شب گرانقدر دعاهای بسیاری وارد شده است هم در مفاتیح الجنان و هم در کتب معتبره دیگر؛ دعایی که در این شب بزرگ خوانده می شود بدین شرح ذکر شده است:
هر کس در شب نیمه‌ی شعبان 21 مرتبه این دعا را مابین نماز مغرب و عشاء، قبل از آنکه سخنی بگوید بخواند، تا شب نیمه‌ی شعبان سال بعد به فرمان خدا، هیچ مکروهی به او نرسد و اگر عمر او تمام شده باشد، خداوند عمر دوباره به او کرامت فرماید.
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم انک علیم حلیم ذو اناة و لا طاقة لنا بحکمک یا الله یا الله یا الله، الامان الامان الامان من الطاعون و الوباء و موت الفجأة و سوء القضاء و شماتة الاعداء، ربنا اکشف عنّا العذاب انا موقنون برحمتک یا ارحم الراحمین.

(از کتاب عنوان الکلام مرحوم ملا محمدباقر فشارکی ص 210)
و همچنین تلاوت سوره ی مبارکه ی یس
هر کس در شب نیمه‌ی شعبان سه مرتبه سوره‌ی یاسین را بخواند، مرتبه‌ی اول به نیت طول عمر، مرتبه‌ی دوم به نیت توانگری و مرتبه‌ی سوم به نیت دفع بلیات، در آن سال از آفات و فقر در امان می‌ماند و عمر او طولانی می‌گردد.
در هر مرتبه دعای زیر را با تضرّع بخواند:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم یا ذَالمنِّ لا یُمَنُّ علیک یا ذالطَّولِ لا اله الا انت، انت ظهرُ اللاجین و جارُ المستجیرین و امان الخائفین اِن کُنتُ شقیّاً محروماً مُقْتِراً فی الرزق، فامحُ فی امِّ الکتاب شقاوتی و حرمانی و اقتارِ رزقی و اثبتنی عندک مرزوقاً موفِّقاً للخیراتِ، فانک قُلتَ فی کتابکَ المنزل یمحواللهُ ما یشاءُ و عندهُ امُّ الکتابِ.

ای کاش همین جمعه که در پیش روی ماست، جمعه ی دیدار یار باشد!
یا رب الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام و اولاده المعصومین علیهم السلام


نوشته شده توسط : عاشقان علی (علیه السلام)

لبیک عاشقان [ نظر]


:لیست کامل یاداشت ها  :