سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، او را باآرامش و بردباری می آراید . [امام علی علیه السلام]

عید فطر

سه شنبه 87 مهر 9 ساعت 6:16 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم یا اهل بیت النبوة
عید فطر؛عید ابرار را به پیشگاه بقیة الاعظم حجة بن الحسن المهدی تبریک و به شیعیان شادباش عرض می کنیم.

خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه ی عبادت خود قرار داده و بندگانش را در روز عید فرا خوانده تا برای گرفتن جوایز و هدایا جمع شوند.

حقیقت عید
عید زمانی است که خداوند متعال برای جایزه دادن و بهره مند کردن بندگان از نعمت ها،آن را در میان روزها انتخاب می کند،تا برای گرفتن خلعتها و عطایا جمع شوند و به همگان اعلام کرده است که به در گاه او روی آورده و با اعتراف به بندگی و آمرزش خواستن از گناهان و عرضه ی نیازها و آرزوهایش برای او تواضع نماید.
خداوند نیز در تمام این موارد به آنان وعده ی اجابت و اعطای بالاتر از آرزوهایشان بلکه بالاتر از آنچه در دل بشری خطور کرده،داده است.دوست دارد در چنین روزی به او خوش گمان بوده و جانب امیدواری به قبول خداوند و آمرزش و عطای او را بر جانب ترس از رد و عذابش ترجیح بدهند.

اهمیت عبادت درشب و روز عید سعید فطر
عبادت در این شب بسیار مهم است.از امام سجاد علیه السلام روایت شده است که به فرزندانش در مورد این شب سفارش کرده و می فرمود:
«این شب کمتر از آن شب نیست
و منظور حضرت علیه السلام شب قدر بود. با این کلام تصریح می کند که شب فطر کمتر از شب قدر نیست.بنابراین لازم است عمل کننده در این شب بیش از شب قدر جدیّت نماید.
امام حسن علیه السلام روز عید عده ای را دیدن که می خندیدند و بازی می کردند،رو به همراهان خود نموده و فرمود:
«خدای عزّوجل ماه رمضان را آفرید تا میدان مسابقه ای برای خلقش باشد که در آن با طاعت و رضایت او با یکدیگر مسابقه بدهند.عدّه ای سبقت گرفته و سعادتمند شدند و عده ای عقب افتاده و نا امید شدند.شگفتا از کسی که در این روز می خندد و بازی می کند.روزی که نیکوکاران در آن پاداش یافته و کوتاهی کنندگان زیان می بینند.به خدا سوگند اگر پرده ها فرو افتد،نیکوکار می اندیشد که چرا بیشتر عمل نیک انجام ندادم و بدکار می گوید چرا بد می کردم!و از شانه کردن مو و صاف کردن لباس خود باز می مانند



ای پسر احمد!آیا به سوی تو راهی هست تا ملاقات شوی.چه وقت روزها را با تو سپری کرده و بهره مند می گردیم.چه زمانی وارد آبشخورهای فراوان و سیراب کننده ات شده و سیراب می گردیم؟تشنگی زیاد ما طول کشید.
چه هنگام از آب گوارایت استفاده خواهیم کرد؟مولایم!سرورم!
چه وقت ما را دیده و ما نیز تو را می بینیم در حالیکه پرچم پیروزی را بر افراشته ای؟
مولایم!چه زمانی یکدیگر را دیده و چشمان ما از دیدار تو روشن می گردد و با راهنمایی تو هدایت می شویم؟
و آن گاه ما را از حقایق امورمان آگاه کرده،گره ام به دست تو باز شده،نادانیها از بین رفته و کمالات کامل می شود.
آقا و مولایم!امید و آرزویم!کاش سرنوشت خود را می دانستم،آیا با نور جمالت دیدگانم روشن خواهد شد! آیا از وصل گوارایت سیراب خواهم شد! یا با این اندوه ها روانه قبرم شده و با غصه ها و اندوه فراوان از این دنیا می روم


الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین علی علیه السلام و اولاده المعصومین علیهم السلام
و حالا من قطره ای هستم در آستانه دریا.می دانم که تو آن قدر مهربانی که قطره های کوچک را هم می بینی و در شمار می آوری!پس اینک این قطره ناچیز را به دریای کرامتت پیوند بزن.


نوشته شده توسط : عاشقان علی (علیه السلام)

لبیک عاشقان [ نظر]


مهربان امیر

سه شنبه 87 مهر 2 ساعت 5:41 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم یا اهل بیت النبوة
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین


بشنوید از قرآن ناطق

«علی علیه السلام مردی است که در هنگام زمامداری خویش کفش خود را با دست خود وصله می زند و به ابن عباس می گوید:این نعلین چقدر قیمت دارد؟در جواب عرض کرد:یک درهم.حضرت فرمود:به خدا قسم که حکومت بر مردم از نظر من از این کفش نیز کم بهاتر است،مگر آن که بتوانم در پرتو آن از مظلومی حمایت کنم و دست ستمگران را از دامان ستمدیده ای کوتاه بسازم».

«نوک قلم ها را باریک گردانید و بین خطوط کم تر فاصله قرار دهید و کلمات زاید و غیر لازم را حذف کنید و در هنگام نوشتن سعی نمایید که مقاصد و هدف را بنویسید و از آن که در نوشتن زیاده روی کنید بر حذر باشید.زیرا اموال مسلیمن نباید دچار ضرر و زیان(تلف)شود».

من شما و تمام فرزندان و خاندانم و کسانی را که این وصیّت نامه ام به آن ها می رسد،به تقوا و ترس از خداوند،نظم امورد خود و اصلاح ذات البین،سفارش می کنم!زیرا من از جدّ شما صلی الله علیه و آله شنیدم که می فرمود:
«اصلاح بین مردم از همه ی نماز و روزه ها برتر است.»
خدا را!خدا را!در مورد«یتیمان»،نکند آن ها گاهی سیر و گاهی گرسنه بمانند،نکند آن ها در حضور شما در اثر عدم رسیدگی از بین بروند!
خدا را خدا را!که در مورد«همسایگان»خود خوشرفتاری کنید،چرا که آنان مورد توصیه و سفارش پیامبر شما هستند.وی همواره نسبت به همسایگان سفارش می فرمود تا آن جا که نا گمان بردیم به زودی سهمیّه ای از ارث برایشان قرار خواهد داد!
خدا را!خدا را!در توجه به «قرآن»،نکند دیگران در عمل به آن از شما پیشی گیرند.
خدا را!خدا را!در مورد«نماز»چرا که ستون دین شماست.
خدا را!خدا را!در مورد«خانه ی پروردگارتان»،تا آن هنگام که (زنده)هستید آن را خالی نگذارید که اگر خالی گذارده شود،مهلت داده نمی شوید(و بلای الهی شما را فرو خواهد گرفت).
خدا را!خدا را!در مورد«جهاد»با اموال،جانها و زبانهای خویش در راه خدا(که باید همه ی این ها را در این راه به کار گیرید)و بر شما لازم است پیوندهای دوستی و محبّت را محکم دارید و بذل و بخشش را فراموش نکنید و از پشت کردن به هم و قطع رابطه بر حذر باشد.

پیامبر صلوات الله و سلامه علیه خطاب به امیر المومنین علی علیه السلام می فرمایند:
«ای ابوالحسن! مثال تو در میان امّت من،مانند مثال سوره ی توحید(قل هو الله احد)است،که اگر کسی یک بار آن را بخواند مانند آن است که یک سوم قرآن را خوانده است،و اگر دوبار بخواند،مانند کسی است که دو سوّم قرآن را خوانده است،و اگر سه بار بخواند مانند آن است که همه ی آن را خوانده است،آنگاه به علی علیه السلام فرمود:(از این نظر مثال تو همانند سوره ی توحید است که)اگر کسی تو را در زبان دوست بدارد،دارای یک سوّم ایمان است،و اگر علاوه بر زبان،در قلب نیز دوست بدارد،دارای دو سوّم ایمان است و اگر در عمل نیز تو را دوست بدارد،ایمان کامل دارد،سوگند به خدایی که مرا به حقّ مبعوث کرد،ای علی!اگر اهل زمین مااند اهل آسان تو را دوست داشتند،خداوند احدی را با آتش نمی سوزانید
شبـی در محفلی ذکر علــی بود***شـنیدم عاشقـی این نکتـه فرمـود***اگر دوزخ بزیـر پای داری***نسوزی گر علــی را دوسـت داری

شب آمرزش گناهان
ما قرآن را در شب قدر فرو فرستادیم»، «شب قدر» فاطمه و «قدر» خداست، پس کسی که فاطمه(علیهاالسلام) را آنگونه که باید، بشناسد، شب قدر را درک کرده است.
*****

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((از کتاب خدا استفاده مى شود که شماره ماه هاى سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سر آمد ماه ها، رمضان است و قلب ماه رمضان ، لیلة القدر است .))
*****
پیامبر خاتم فرمود: ((لیلة القدر سیدة اللیالى )) شب قدر، سرور شبهاست .
*****
در خبرى از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) نقل شده است : هنگامى که ماه رمضان نزدیک شد - در ایامى که سه روز از ماه شعبان باقى بود - به بلال گفت : مسلمانان را به مسجد بخوان و چون گرد آمدند، بر فراز منبر رفت و پس از حمد و ثناى الهى فرمود: اى مردم ! پروردگار این ماه را به شما اختصاص داده است ، آن سید ماههاست و در آن شبى است که از هزار ماه نیکوتر است.
*****
راوى از امام صادق (علیه السلام ) سوال مى کند: چگونه ممکن است شب قدر از هزار ماه بهتر باشد؟
امام (علیه السلام ) فرمودند:
العمل فیها خیر من العمل فى الف شهر لیس فیها لیله القدر.
*****
از امام زین العابدین (علیه السلام ) روایت شده که فرمود: خدا به رسول خود محمد (صلى الله علیه و آله و سلم ) گفت : آیا مى دانى براى چه شب قدر از هزار ماه برتر است ؟ اظهار داشت : نه .
خداوند فرمود: براى این که در این شب ، فرشتگان و روح به اذن بارى تعالى هر امرى را فرود مى آورند و نزول قرآن در آن شب.
*****
ثعلبى گوید: پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) به یاران خود فرمودند: در بنى اسرائیل ، عابدى مى زیست که ((شمسون )) نام داشت ، وى هزار ماه ، سلاح بست و در راه خدا نبرد کرد. صحابه گفتند: آیا ما نیز با این عمر کوتاه به چنین سعادتى نائل خواهیم شد؟ که سوره قدر نازل گردید.


رابطه ی شب لیلة القدر با امام زمان ارواحنا فداه
رسول خدا صلوات الله و سلامه علیه می فرمایند:
قائم از فرزندان من است اسم او اسم من «محمد» و کنیه او، کنیه من «ابوالقاسم» و سیمای او سیمای من و سنت او سنت من است، دین و آیین و ملت و شریعت مرا در بین مردم بر پا می‌دارد و آنان را به کتاب خدای عزوجل فرامی‌خواند. کسی که او را طاعت کند، مرا پیروی ‌کرده و کسی که او را نافرمانی کند، مرا نافرمانی کرده است و کسی که او را در دوران غیبتش انکار کند، تحقیقاً مرا انکار کرده و کسی که او را تکذیب کند هر آینه مرا تکذیب کرده و کسی که او را تصدیق کند، هر آینه مرا تصدیق کرده است. از آنها که مرا درباره او تکذیب کرده و گفتار مرا در شأن او انکار می‌کنند و امت مرا از راه او گمراه می‌سازند، به خدا شکایت می‌برم. به‌ زودی آنها که ستم کردند و می‌دانند که بازگشتشان به کجا است و سرنوشتشان چگونه است (و چگونه در دگرگونی‌ها، مجازات ستمگری‌های خود را در دنیا و آخرت خواهند دید."
*****
رسول خدا صلوات الله و سلامه در حدیث دیگری می فرمایند:
به شب قدر ایمان بیاورید، زیرا آن شب برای علی بن ابی‌طالب علیه السلام و یازده نفر از فرزندان او پس از من خواهد بود.
*****
امام سجاد علیه السلام فرموده اند:

ای گروه شیعه، با سوره «انا انزلناه فی لیلة القدر» با مخالفین امامت ائمه معصومین علیهم السلام مخاصمه و مباحثه (و اتمام حجت) کنید تا کامیاب و پیروز شوید، به خدا که آن سوره، پس از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله حجت خدای تبارک و تعالی است بر مردم، و آن سوره آقای دین شماست و نهایت دانش و آگاهی ماست. ای گروه شیعه، با «حم و الکتاب المبین؛ انا انزلناه فی لیلة مبارکة انا کنا منذرین» مخاصمه و مناظره کنید، زیرا این آیات مخصوص والیان امر امامت بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین علی علیه السلام و اولاده المعصومین علیهم السلام


نوشته شده توسط : عاشقان علی (علیه السلام)

لبیک عاشقان [ نظر]


   1   2   3   4   5   >>   >
:لیست کامل یاداشت ها  :