سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم آنچه بیش از خوراک روزانه‏ات کسب نمودى در آن گنجور جز خود بودى . [نهج البلاغه]

ناله های اهل جهنم

جمعه 85 شهریور 31 ساعت 3:7 صبح

 

خداوند از جهنم اینگونه خبر می‌دهد که آنها اهل بهشت را ندا می‌دهند ای اهل بهشت از آب یا آنچه که خداند در بهشت به شما روزی داد بر ما ببخشید. پاسخ می‌دهند اینها را که طعام و شراب بهشت هستند خداوند بر کافران حرام کرده است. همانایی که دینشان را به سرگرمی و بازی گرفتند و زندگی دنیا آنها را مغرور ساخت.

 باز خداوند می‌فرماید: ما امروز آنان را فراموش می‌کنیم همانطور که آنها ملاقات روزشان همین آخرت را فراموش کرده بودند و آیات ما را انکار می‌کردند و ما به تحقیق برای آنا کتابی آورده بودیم که از روی علم و دانش، تفصیل و توضیح داده بودیم به خاطر هدایت و رحمت بر ملتی که ایمان پیشه می‌کنند اما کافران دیروز و اهل جهنم امروز کتاب خداوند را نپذیرفتند و آنها فقط منتظر سرانجام آن هستند. روزی که سرانجام آن درآید و آنانکه پیشتر در دنیا فراموش کرده بودند در جهنم می‌گویند بی‌تردید فرستادگان پروردگارمان حق و حقیقت را آوردند آیا شفیعانی داریم که برایمان شفاعت کنند تا به دنیا بازگردانده شویم و غیر از آن کاری که انجام می‌داده‌ایم پیش گیریم؟

«خداوند در پاسخ آنها می‌فرماید: به درستی که آنان به خودشان زیان زده‌اند و گم شد آنچه را که افتراء و به دروغ می‌گفتند که بتان و طاغوت شفیع آنان باشند.

پس به هنگام عذاب در جهنم، هیچ چیز فایده حال کافران نیست و بنا بر آنچه در دنیا برای خود ساختند، در آخرت بدان گرفتار می‌شوند.»

 

(سوره اعراف)

 

الحمدالله الذی جعلنی من المتمسکین بولایه مولای امیرالمومنین‌علی(علیه السلام)


نوشته شده توسط : عاشقان علی (علیه السلام)

لبیک عاشقان [ نظر]


<      1   2      
:لیست کامل یاداشت ها  :