سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آدمى با دمى که برآرد گامى به سوى مرگ بردارد . [نهج البلاغه]

اُمّ اَبیها علیها السلام

دوشنبه 88 خرداد 4 ساعت 6:1 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم
«اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطمةَ و اَبیها و بَعلِِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک»

منقبت اول:
آفرینش زهرا سلام الله علیها قبل از خلقت دیگران، همانند پدر و همسر و فرزندانش، آن انوار مقدّسی که پیش از آفرینش کلیّه ی عوالم علوی و سفلی، و خلقت بشر، در پیشگاه عرش عظمت حق تبارک و تعالی، در حال تسبیح و تقدیس و تهلیل و تکبیر خدای کیتا بوده، و در عبادت استاد و آموزگار جبرئیل و سایر فرشتگان بوده اند.

منقبت دوم:
آفرینش زهرا علیها السلام از نور عظمت حضرت حق تبارک و تعالی، همان نور واحدی که حضرت رسول صلوات الله و سلامه علیه و علی بن ابی طالب علیه السلام نیز از آن آفریده شده اند، و مایه ی خلقت فاطمه علیها السلام یک سوم همان نور بوده است. و هو نور مخزون مکنون فی علم الله.
نوری نهفته در خزنیه ی علم خدائی، نور قدس، نور جلال، نور کمال، و نور کبریائی الهی.

منقبت سوم:
فاطمه علیها السلام، همتای پدر و همسر و فرزندانش، سبب آفرینش آسمانها و زمین، بهشت و دوزخ، عرش و کرسی و فرشتگان، و انس و جن بوده است.
وجود مقدّس حضرت زهرا علیها السلام، یکی از پنج تن است، همان کسانی که علّت آفرینش جهان، و آدم و آدمیان بوده اند، اگر آن ها نبودند انبیاء و اولیاء و صدّیقین و شهداء، ملک و ملکوت زمینها و آسمانها، نار و نور، بهشت و دوزخ، و سایر مخلوقات جهان به وجود نمی آمدند.

منقبت چهارم:
نام فاطمه علیها السلام از اسماء خدای تبارک و تعالی مشتق شده است، همانند نام پدر و همسر و فرزندانش.

منفبت پنجم:
توسل انبیاء است به فاطمه علیها السلام و نام های او، همتای پدر و همسر و فرزندانش، و تمسک به اوست که وسیله ی نجات انبیاء و اوصیاء و سایر افراد بشر از مشکلات بوده است.

منقبت ششم:
هر کس به او ایمان آورد، همانا رستگار شد، و هر کس به او اعتقاد نداشت به تحقیق هلاک گردیده.

منقبت هفتم:
نام فاطمه علیها السلام، هم ردیف پدر و همسر و فرزندانش، بر ساق عرش و درهای بهشت نوشته شده است.
شگفتا . . .! این چه مقام والائی است که با وجود انبیاء،اوصیاء، و مخلصون نام هیچ موجودی بر عرش الهی، آن پایتخت عظمت و جلال خدائی نگاشته نشده است، مگر اسامی مقدّس پنج تن، که زینت بخش تمام مراکز معنوی، وعالی ترین منازل اُخروی است.

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام و
اولاده المعصومین علیهم السلام


نوشته شده توسط : عاشقان علی (علیه السلام)

لبیک عاشقان [ نظر]


<      1   2      
:لیست کامل یاداشت ها  :